Udrží si Volkswagen Polo 1.0 TSI pověst nejoblíbenějšího malého vozu?
Budete-li porovnávat Volkswagen Polo a Golf, zjistíte zajímavé údaje. Nové Polo je v šířce pouze o 4 cm menší než Golf a rozdíl ve výšce je jen 3 cm. Šestý model Pola už měří na délku 405 cm. Rozdíl v rozvoru mezi Golfem už je téměř nepodstatný, pouhých 7 cm. Ale co je nejpodstatnější, rozměry nového Pola se projevily hlavně uvnitř kabiny. Vůz je komfortnější, větší rozměr mají přední sedadla, to se týká i sedáku a opěradla. Proto se Polo nyní vyšvihlo na přední pozici mezi malými vozy, kde doopravdy úspěšně kraluje.
Jízdní komfort se zlepšil i díky volnějšímu posedu řidiče, může mít více natažené nohy, může sedět nízko a zároveň mít dost prostoru nad sebou. Konstruktéři se také zaměřili na výhled z kabiny, který nekazí dovedně vytvarované boční sloupky.
Tichý tříválcový motor a plynulá jízda rozhodně překvapí
Polo dnes staví na vyvedené pohonné platformě MQB A0. Využívají ji mimochodem i vozy Seat Ibiza a Arona a uvažuje o ní výrobce vozů Škoda Rapid. Je konstruována pro auta s příčným umístěním motoru a s pohonem předních kol. Další zajímavou skutečností je absence vyvažovacího hřídele u tříválcového motoru. Nahradil jej částečně setrvačník a tlumič torzních kmitů ve spodní řemenici pohonu příslušenství vozu. Co je velmi překvapivé, motor je minimálně hlučný, zvuk není dunivý a zabírá plynule již od 1700 otáček až k 5000 otáčkám. Jízda v Polu je tudíž velmi plynulá a cítíte se uvnitř, jako byste seděli v autě vyšší třídy. Nejde o žádný splašený prskolet. A na dálnici ve stotřiceti šlape motor ve 2500 otáčkách, takže poměrně příjemná „nuda“.
Zavazadlový prostor
Ten zaujme 351 litry, to je celkem o 71 litrů víc, než u předchozího modelu Pola. Úložný prostor je široký v nejužším místě 100 cm, hluboký je 66 cm a vysoký 54 cm. Nevýhodou je ale sklápění zadních sedadel pouze do šikmé polohy, konkurence je v této oblasti dál a tam běžně sklopíte zadní sedadla až do roviny.